Mommy Loves Health | Ateef Hatifa

Text Widget


Assalamua'laikum...

Welcome and thank you stopping by at Mommy Loves Health [MLH]. I'm a wife of loving husband Mohd Zakimi and a mom to adorable son baby Harizzaky. Here is the place for me to share my belief in healthy, beauty and inspirations to have a good lifestyle. I'm proud to announce I'm Shaklee Independent Distributor with ID:874861. Delivery throughout Malaysia and Cash On Delivery (COD) in Perlis.

Rabu, 20 Ogos 2014

Saya berjaya kurus! Anda bagaimana?

Post yang telah lama saya buat. 
Lebih kurang 19 bulan yang lepas.
Tapi tidak ter'post'.huhu..
Apalah...
Semoga tida berluang lagi...
Selamat membaca =)

-------------------------

Salam Mommies...
Ok hari ni saya nk crite 1 short story. Crite saya sendiri. Saya berjaya turun berat badan 8 kilo dari sebelum saya preggy lagi.. Salah satu berita gmbira utk diri sendiri! Weehoo!!

Sekarag baby Hariz dah 4 bulan lebih. Dah pandai meniarap dah dia, excited tgok anak membesar dgan sihat... Alhamdulillah, susu tk campur dgan susu fm lagi..


Sepanjang ber'bf'kan baby saya berjaya trunkan berat badan sebanyak 8 kilo berbanding sebelum preggy dlu.. huhu.. Sebelum pregnant berat saya 73kg. Last 9 months pregnant berat saya hampir 80kg. Sekarang dah tggl 64kg je. weehooo! Kalau kira total lost weigt mahu cecah 16 kilo. Tak percaya.. tak percaya. hehe


Saya percaya sebb saya bfkan baby ssepenuhnya (dibantu Set 3M Shaklee) dan Lecithin saya berjaya turunkan berat badan.. Dulu saya nk bg angka depan 6 pon susah.. dapat 69kg pun jadilah, macam2 produk saya minum tp tk berjaya jugak.. 

Dah  5 thun rasanya tk rasa berat bdn 60 lbih ni.. skrg ringan je rasa.. Saya diet giler2 masa nk kawen dlu pon dpt 71kg je.. huhu, sedey masa tu.. sedey sbb berat bdan idaman tk dapt, tp kawen mestilah best! kan..kan =D

Jadi mummy sekalian, teruskan niat bf baby yea.. banyak sgt faedah yg kite dpt selain berat badan kurang ni... :)


*Excited sebab dah kurus.



Unordered List

About

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
 
Full design and Custom Blog Design by jiakreatifelt.com