Mommy Loves Health | Ateef Hatifa

Text Widget


Assalamua'laikum...

Welcome and thank you stopping by at Mommy Loves Health [MLH]. I'm a wife of loving husband Mohd Zakimi and a mom to adorable son baby Harizzaky. Here is the place for me to share my belief in healthy, beauty and inspirations to have a good lifestyle. I'm proud to announce I'm Shaklee Independent Distributor with ID:874861. Delivery throughout Malaysia and Cash On Delivery (COD) in Perlis.

Rabu, 20 Ogos 2014

Ahmad Harizzaky turns 2 years old!


Alhamdulillah... Praised to Allah.

02.08.2014 yang lepas, cahaya mata kami Ahmad Harizzaky bin Mohd Zakimi telah genap berusia 2 tahun. Our baby still!


Comel kan hariz kami?


Ini juga bermakna, sudah 2 tahun hariz menikmati susu ibu.. Alhamdulillah atas rezeki Allah kurniakan. Ini semua juga adalah berkat keazaman ingin menyusukan hariz sehingga umurnya 2 tahun. Nak seribu daya! tak gitu? #ShakleeEffect juga semestinya!

Produk Shaklee yang banyak membantu saya dalam penyusuan, memberi saya tenaga optimum setiap hari sebagai ibu menyusu bekerjaya! Set 3M yang popular  antara amalan harian yang saya suka;)

Saya pasti semua kaum ibu bersetuju, bukan mudah hendak menyusukan anak sehingga 2 tahun. Perlu habiskan masa untuk mengepam stok susu, perlu berjaga malam menyusukan, perlu sentiasa memastikan stok susu ibu cukup dan ditulis tarikh setiap satunya dan banyak lagi proses penjagaan susu ibu. Mengusung bag menyusu ke sana sini 

Tapi itu semua bukan jadi ukuran. Melihat anak sihat selalu, ceria dalam dakapan dan bijak dalam kata2 itu semua yang diharapkan oleh manusia yg bergelar ibu!

Ya, hariz jarang sekali demam... Alhamdulillah. Dan yang paling mengejutkan saya, masa musim raya 2014 yang lepas hariz bergaul dengan 3 adik beradik - bayi, kanak2 selama lebih 3 hari berusia 8 bulan, 2 tahun lebih, dan 4 tahun yang sedang menghidap chicken pox serta demam. Dengan izin Allah, hariz kekal sihat seperti biasa. Kalah dengan orang dewasa yang terkena jangkita juga! Jadi saya membuat kesimpulan, baby susu ibu sangat kuat imunisasi dan antibodinya.

Jadi saya menasihatkan ibu-ibu diluar sana untuk memberi yang terbaik kepada anak-anak kita. Sudah tertulis di dalam hadis dan al-quran SUSU IBU juga yang terbaik... 

Untuk sebarang konsultasi or pertanyaan apa-apa berkaitan penyusuan, boleh ringan-ringankan hubungi saya.. Saya sudi berkongsi cerita sepanjang saya menjadi ibu susuan kepada anak saya harizzaky...

Thanks for reading peeps :)



Unordered List

About

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
 
Full design and Custom Blog Design by jiakreatifelt.com