Mommy Loves Health | Ateef Hatifa

Text Widget


Assalamua'laikum...

Welcome and thank you stopping by at Mommy Loves Health [MLH]. I'm a wife of loving husband Mohd Zakimi and a mom to adorable son baby Harizzaky. Here is the place for me to share my belief in healthy, beauty and inspirations to have a good lifestyle. I'm proud to announce I'm Shaklee Independent Distributor with ID:874861. Delivery throughout Malaysia and Cash On Delivery (COD) in Perlis.

Isnin, 17 Disember 2012

Vitalea - Multivitamin yang HEBAT!!

Salam semua, entry kali ni saya nk share tentang produk pertama Shaklee iaitu Vitalea. Ya!! Memang benar Vitalea merupakan vitamin pertama Shaklee. Pada 1915, Dr Forrest C.Shaklee telah mencipta Vitalized Minerals (asal usul nama 'vitamin' yg selalu kite sebut tu).. Salah satu multivitamin tertua didunia...ITULAH DIA VITALEA!!





"High potency formula that provides 23 essential vitamins and minerals at clinically proven levels. No more, no less, for optimal health. Plus, the patented Bioactivated Absorption System™ exclusive to Shaklee ensures enhanced absorption of folic acid, a critical component of complete nutrition...."

Apakah kelebihan vitalea? 

Ianya dikatakan killer product of Shaklee kerana ianya adalah multivitamin beserta iron sangat penting utk pembentukan darah dan sel. Jika dulu saya belajar, dikatakan 2 biji vitalea bersamaan dengan 40 jenis lauk. Bermaksud, untuk mendapatkan zat yang sama banyak dalam 2 tabs vitalea ianya sama lah dengan hidangan 40 jenis lauk pauk. Ada sesetengah doktor mengeluarkan kenyataan bahawa pengambilan multivtitamin shj sudah mencukupi bg mereka yang sihat. 

Namun pada saya jujurnya, keperluan b com dan vit C hari ini sangat penting seiring dengan pengambilan vitalea. Asasnya, semua masalah kesihatan memerlukan vitalea. Ini kerana di dalamnya yang mengandungi 12 vitamin dan 7 galian utama banyak membantu dalam kestabilan sistem tubuh badan manusia.

Vitalea banyak membantu mencantikkan kulit wajah, kuku yang licin, rambut yang kuat dari segi akarnya, membantu mencegah penyakit tiroid@ beguk(penyakit tiroid ini terjadi kebiasaannya kerana kekurangan iodin dan ini terdapat di dalam vitalea kita), supplemen penting untuk diet atau slim yang mana walau kita kurang makan namun pengambilan vitalea ni banyak membantu memberi badan rasa bertenaga, tidak lesu dan menjadikan kulit yang sentiasa tegang.

Ibu2 yang mengandung dan menyusukan anak sangat digalakkan mengamalkan pengambilan vitalea kerana kepentingan zat dan vitamin serta keperluan iron oleh si ibu dan ianya juga penting untuk tumbesaran anak. Mengapa ada sesetengah ibu yang mengandung mahupun yang menyusukan anak mudah rasa pitam atau pening kepala?Hakikatnya ibu2 ini kekurangan zat besi @ iron dalam pengambilan diet harian mereka. Iron banyak terdapat dalam makanan laut seperti kerang, tiram namun terdapat banyak kekangan sekiranya kita hendak bergantung dengan sumber asli semata2. 

Apakah kekangan yang dimaksudkan? Harga kerang mahupun tiram lebih adalah mahal disesetengah tempat, sumbernya juga terhad... kelebihan bagi mereka yang tinggal berdekatan dengan perairan, bukan semua orang makan makanan laut..ianya menjadi terhad kepada mereka yang allergic kepada makanan laut. Kekangan ini membuatkan kita disaranankan menambah supplement dalam diet harian agar semua zat yang perlu diambil dapat disempurnakan. 



Kenapa VITALEA jadi vitamin basic??

Tubuh kita terdiri drp sel. Vitamin2 yg terdapat di dalam vitalea ni menjadi makanan kepada sel2 kite... nak pastikan sel2 kite sihat, kena la bagi vitamin yg secukupnya... Bila sel2 dah sihat, baru lah bole sel-sel di dalam badan menjalankan tugasnya dengan baik... Nak cantik, nak kurus, nak gemuk, nk tenaga, nk sihat... Ada masalah rambut, masalah kolestrol,gout dn sebagainya.. Mulakanlah dengan Vitalea Shaklee Superr Powerr!!  Lengkap dgn semua 23 vitamin dan mineral yg tubuh kita perlu.




Anda berminat nak mencuba Vitalea Shaklee? Percayalah, anda pasti kagum dengan kehebatannya!! Harga? ofkos la yg terbaik saya akan bagi... Pm saya utk keterangan lanjut yea...

Terima kasih semua =)






Unordered List

About

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
 
Full design and Custom Blog Design by jiakreatifelt.com